راههای افزایش شانس بارداری

آنچه در این مطلب میخوانید

اگر می خواهید شانس باردارشدنتان زیاد تر شود

1- اگر خانم هستید قبل از 35 سالگی اقدام به بارداری کنید . اگر شرایطتان ( با دلیل منطقی ومحکم ) طوریست که نمی توانید قبل از 35 سالگی باردار شوید ، باید تخمک های خود را فریز کنید تا بعد از آن استفاده شود زیرا تخمکهای زنی که بیش از 35 سال سن دارد کیفیت ضعیفی پیدا می کند .
2- رژیم غذائی مناسب داشته باشید . آب کافی بنوشید .مصرف نسکافه ، قهوه ، چای پررنگ و الکل را کنار بگذارید .
3- سیگار وقلیان و مواد مخدر و روان گردان را ترک کنید و از جاهایی که هوا ناسالم است ( ترافیک سنگین ، خصوصا اتومبیلهای گازوئیل سوز ) عبور نکنید
4- تغییر نگرش در زندگی ایجاد کنید ، سعی کنید افکار مثبت به ذهن خود راه دهید و روی آنها تمرکز کنید و افکار منفی را دور بریزید .
5- راه هایی برای کاهش استرس پیدا کنید ، استرس موجب جلوگیری از تاثیر هورمونهای مفیدِ بارداری روی دستگاه تناسلی خانم ها می شود .
تعدادی از روشهای کاهش استرس عبارتند از : پیاده روی ، ورزش ، یوگا ، گفت و شنود با افرادی که دوستشان دارید .
6- در زمان مناسب ( ایام تخمک گذاری ) نزدیکی داشته باشید . در هر چرخۀ سیکل ماهانه فقط یکبار تخمک گذاری صورت می گیرد . بهتر است زمان تخمک گذاری خود را بطور تقریبی محاسبه کنید و دراین ایام چند بار نزدیکی داشته باشید .
اگر قبل از تخمک گذاری حداقل یکبار نزدیکی داشته باشید ، هنگامی که تخمک آزاد می شود با تعدادقابل توجهی اسپرم در لوله ی رحمی مواجه می شود و شانس لقاح بالا می رود . بالا نگهداشتن پاها بعد از نزدیکی تاثیری روی بالا رفتن اسپرم به سمت رحم ندارد ولی 15-30 دقیقه دراز کشیدن شاید تاثیر مفید داشته باشد .
7- مکمل ها و داروهایی را که پزشکتان تجویز کرده طبق دستور مصرف کنید . مکملهای مناسب عبارتند از : کوآنزیم کیوتن ،جوانۀ گندم ، بادام زمینی ، سبزیجات و میوه جات ارگانیک ، ویتامینهای ئی و سی و دی ، ومصرف روی و منیزیوم و سلنیوم و امگا3 .
8- اگر شرایطتان طوریست که قبل از 35 سالگی نمی توانید ازدواج کنید یا ازدواج کرده اید ولی بدلائل مختلف نمی خواهید بچه دار شوید ، چون بعد از 35 سالگی تخمکهای خانمها شروع به ضعیف شدن می شود ، صلاح است که تخمکهای خود را فریز کنید تا سالهای بعد از این تخمکها به روش آی وی اف استفاده کنید .
9- اگر ورزشکار حرفه ای هستید و تمرینات سنگین انجام می دهید ، هنگامی که تصمیم به بارداری دارید تمیرینات را ترک کنید و به انجام نرمش و ورزشهای سبک بسنده کنید .
10- چنانچه اضافه وزن دارید خیلی معقول تحت نظر پزشک تغذیه وزنتان را متعادل کنید تا احتمال بارداریتان زیادتر شود ، و هنگام حاملگی هم کمتر دچار مشکل شوید .
روش اسپرم اهدایی

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله اسپرم اهدایی را دیدن فرمایید

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم ؟

چنانچه یکی از مشکلات زیر رادارید ، توصیه می شود با پشتکار به پزشک مراجعه کنید و دستورات پزشکتان را دقیق اجرا کنید .

1- اگر سن شما کمتر از 35 سال است و یک سال از ازدواجتان گذشته و باردار نشده اید .
2- اگر سن شما بیش از 35 سال است و شش ماه از ازدواجتان گذشته و باردار نشده اید .
3- اگر پریودتان نامنظم است .
4- اگر دوبار حاملگی منجر به سقط داشته اید .
5- اگر سابقۀ بیماری مقاربتی دارید .
6- اگر در فامیل درجه یک یائسگی زودرس وجود دارد .
7- اگر در سن 40 سالگی در حال ازدواج هستید ، قبل از ازدواج مراجعه کنید .
8- اگر قبلا درمان کانسر داشته اید .
خوشایندترین لذت دنیا اینست که نوزاد خود را درحالیکه در بغل گرفته اید ، شیرش دهید ، ببوسید و نوازشش کنید . امیدوارم بزودی این لذّت نصیبتان شود .

روشهای افزایش باروری در مردان

1- اگر یکسال از ازدواجتان گذشته و دارای صفات ثانویه جنسی طبیعی هستید و بیضه های نرمالی هم دارید وخانم هنوز باردار نشده آزمایش اسپرم انجام دهید .
2- اگر بیضه هایتان کوچکتر از طبیعی است یا صفات ثانویه جنسی شما کاملا نرمال نیست ( ریش و سبیل کم دارید ، یا صدایتان کاملا مردانه نیست ) در همان ماه های اول ازدواج ، تحت نظر پزشک ارولژیست آزمایش اسپرم و سایر پیگیریهای لازم را انجام دهید . اشتباه است که بخواهید شش ماه صبر کنید و بعد اقدام کنید . حتی اگر تصمیم دارید تا چند سال هم جلوگیری از بارداری داشته باشید باز هم زود باید به پزشک مراجعه کنید . چون ممکن است چندین سال طول بکشد تا نتیجۀ درمان عایدتان شود .
3- اگر یک یا هر دو بیضه تان در شکم قرارگرفته و پائین نیامده است ، منتظر نمانید و همان اوائل زندگی یا حتی قبل از ازدواجتان به پزشک اورولوژیست مراجعه کنید .
4- اگر بیضه های شما تقارن ندارد و یکی از دیگری بزرگتراست یا سفتی آنها متفاوت است یا بنظر می رسد تودۀ اضافه ای درون یک از آنهاست و یا در کنار بیضه توده یا رگهای اضافه ای وجود دارد به پزشک ارولژیست مراجعه کنید .
5- اگر تعداد دفعات نزدیکی شما کمتر از دو بار در هفته است ، یا سفتی آلت شما هنگام نزدیکی کمتر از نرمال است و یا به هر دلیل قادر به دخول نیستید و یا دفع به موقع منی ندارید ، یا منی شما غیر عادی ( حجم کمتر از دو میلی لیتریا شل بودن و آبکی بودن آن ) است نیز به پزشک ارولژیست مراجعه کنید .
6- اگر سوراخ مجرای ادرارتان بجای اینکه نوک آلت قرارداشته باشد در محل دیگر مثل زیر تنۀ آلت قرار دارد تا یکسال منتظر نمانید ببینید خانم باردار می شود یا خیر و سپس اقدام کنید بلکه هر چه زودتر و ترجیحاٌ قبل از ازدواج به پزشک ارولژیست مراجعه کنید .
7- اگر می خواهید اسپرمهای سالم و با کیفیتی داشته باشید روح و روانتان باید در آرامش باشد، از درگیری با دیگران پرهیز کنید . به سلامت جسمی و روانی خود اهمیت داده ، خواب کافی داشته باشید وبدور از استرس زندگی کنید .
8- شرط دیگر داشتن اسپرم نرمال و با کیفیت این است که فعالیت جسمی منظم و کافی داشته باشید . از تنبلی و پرخوری دوری کنید . چنانچه اضافه وزن دارید با رعایت رژیم غذائی مناسب و ورزش منظّم تناسب اندام پیدا کنید .
9- مصرف دخانیات و الکل ومشروب را کنار گذاشته و سرگرمیهای مفرّح وسالم را جایگزین آن کنید .
10- در رژیم غذائیتان سعی کنید از مصرف فست فود و شیرینهای موجود در شیرینی فروشیها ونوشابه و چای پررنگ استفاده نشود و بجای آنها جوانۀ غلات و ویتامینها و مکملها ی سالم استفاده شود . مصرف سلنیوم ، منیزیوم ، زینک ( روی ) ، لیکوپن ،ویتامین سی و ئی هم مفید است .
غذاهای حاوی روی عبارتست از : لوبیا سفید ، عدس ، زرده تخم مرغ ، تخم کدو ، جوانه گندم و جودوسر .
غذاهای حاوی منیزیوم عبارتست از: شکلات تلخ ، آواکادو ، ماهی سالمون و اسفناج و انواع کلم .

دکتر عنایت الله ایزدی در اصفهان متخصص اورولوژی ، تشخیص و درمان ناباروری مردان اعمالی نظیر بارداری با اسپرم اهدایی ، IUI ، فریز اسپرم را با درصد موفقیت بالا و تجربه چندین سال رضایت مندی بیمارانشان انجام می دهند .


آدرس : اصفهان ، خ شمس آبادی ، روبروی بیمارستان سینا ، اول کوچه 32
تلفن : 32363136 (031) - 09131000345نظرات کاربران درباره این مطلب :مهوش از کرمانشاه [ 1402-04-02 ]

باعرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر و همسر محترمشان : امیدوارم که آقای دکتر همیشه سالم وسلامت و درپناه خداوند در خدمت به مراجعین باشند . من بعداز هشت سال نازایی و سه بار کاشت جنین و بی نتیجه شدن آن ، با اولین تزریق پیش آقای دکتر و خانمشان ، باردار شدم . از خوشحالی سر از پا نمی شناسم . تازه الان هم فهمیدم که دوقلوهستند . سپاسگزارم جناب دکترایزدی . الهی سالهای سال زنده و سالم باشید تا بتونید آرزوی عدۀ بیشتری مثل ما را برآورده کنید .

علی اصغر [ 1402-03-04 ]

باسلام تشکرمن باراول تزریق باردارشدم خداوندبرام حفظش کنه

نفس [ 1402-03-02 ]

با سلام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر ایزدی و پرسنل محترم مطب : من بار ششم آی یو ای با اسپرم اهدایی تست بارداریم مثبت شد . بسیار خوشحال و مسرور شدیم . ممنون از همگی شما از جمله اهداکنندۀ ناشناس اسپرمم .

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام مستعار یا واقعی :
تلفن :
ایمیل (اختیاری) :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به درمان ناباروری و اسپرم اهدایی را در بخش مقالات بخوانید

سندروم کلاین فلتر مردانی با کروموزوم ایکس اضافهسندروم کلاین فلتر مردانی با کروموزوم ایکس اضافه

سندرم کلاین فلتر یکی از شایع‌ ترین اختلال کروموزومی و ژنتیکی در مردان می باشد که منجر به صفر شدن اسپرم‌ ها می‌ گردد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

آیا استرس و اضطراب باعث ناباروری مردان می شودآیا استرس و اضطراب باعث ناباروری مردان می شود

تاثیر استرس بر فرآیند باروری در مردان ، رقابت هورمون کورتیزول با هورمون های تستسترون ، استروژن ، و پروژسترون همان هورمون اصلی تولید مثل مرد می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

آیا شیمی درمانی و سرطان باعث ناباروری مردان میشودآیا شیمی درمانی و سرطان باعث ناباروری مردان میشود

سرطان با ناباروری مردان ، ارتباط مستقیم دارد ، و با عملکرد دستگاه تناسلی و مواردی که در این مقاله به آن اشاره شده است بستگی دارد . ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19