نزدیکی ،آموزش روابط زناشویی، هم آغوشی و سکس

تعدا کلمات:3700
زمان مطالعه : 25 دقیقه

نزدیکی یا سکس بمعنای دخول آلت نعوظ یافتۀ مرد در واژن ( مهبل ) زن است که معمولا همراه با حرکات رفت و برگشتی است که با انزال و اوج لذت جنسی مردهمراه می شود ، و می تواند همراه با اوج لذت جنسی زن همراه باشد یا نباشد .

هنگام نزدیکی معمولا آلت مرد تمام طول مهبل زن را در مینوردد و كلاهك آن با دهانه ی رحم زن تماس پیدا می کند . غالباً نقش فعال به عهده ی مرد است ولی گاه زن نقش فعال را به عهده میگیرد و یا هر دو نفر فعالانه در مراحل مختلف نزدیکی شرکت میکنند .
انسان معمولا نزدیکی را میآموزد و از این و آن پیرامون روشهای گوناگون آن مطالبی می شنود یا با مطالعه ی نوشته ها و مشاهده ی عکس ها و یا نزدیکی جانوران و افراد دیگر به رموز آن آشنا میشود و به خلاف جانوران در این مورد آگاهی غریزی ندارد .
چه بسیار دیده شده است که دو نوجوان ساده لوح که روش نزدیکی را نیاموخته اند ، بجای نزدیکی مهبلی، کارهای غیر معمول ازقبیل ( فروکردن آلت بین رانها، یا در مجرای ادرارومثانه ،یا در ناف ) و یا تماسهایی که اساساً با دخول آلت در سوراخهای طبیعی بدن همراه نبوده است استفاده کرده و روش خود را تنها راه صحیح و معمول می پنداشته اند.
بیشتر پسران و جوانان امروزی شیوه ی نزدیکی را ازدوستان یا فاحشگان می آموزند . ولی دختران معمولا نیازی به یاد گرفتن شکل کاملا ساده نزدیکی ندارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مقاربت در زمانهای گذشته

در گذشته های دور اغلب مردم وجود میل جنسی را در زنان منکر می شدند ، و زنان ساده دل آن روزگار جرات نداشتند حتی به شوهرشان در مورد میل جنسی و حساسیت برخی اعضاء بدن مثل نوک پستانها یا کلیتوریس صحبت کنند . مردان قدیم موقع نزدیکی هر کار می خواستند می کردند و شناختی نسبت به نقاط حساس بدن زن نداشتند .
بسیار دیده می شد که مردان هندو هنگام نزدیکی انگشت پای چپ زن را مالش و ماساژمی دهند ؟! و هیچ مردی از احتمال وجود ارگاسم در زن خبر نداشت .
در گذشته داماد اگر سر بزیر و چشم و گوش بسته بود او را در آستانه ی حجله از چگونگی رابطه ی جنسی مهبلی آگاه میکردند و دختر را نیز در حد لزوم آموزش و پند می دادند .

مدت سکس

مدت زمان سکس از آغاز ورود آلت در مهبل تا پایان انزال در جانوران مختلف متفاوت است. در انسان، فاصله زمانی دخول تا انزال از چند ثانیه تا دو دقیقه است، اما با تکرار نزدیکی ممکن است این مدت افزایش یابد. نیروی دوام دادن نزدیکی نیز در افراد مختلف متفاوت است. در زنان، زمان رسیدن به اوج لذت جنسی ( ارگاسم ) تقریباً ده دقیقه است ، ارگاسم زن و مرد ممکن است با هم همزمان نباشد، اما تنظیم زمان تحریک جنسی و زمان ورود آلت مرد ، می‌تواند به تطابق و همزمانی اوج‌ لذت جنسی دو طرف کمک کند.

بنابرین برای آنکه زن نیز بطور همزمان یا غیر همزمان با شوهر به ارگاسم ( اوج لذت جنسی ) برسد ، لازمست که مرد پیش از دخول ، زن را بحد کافی تحریک جنسی نماید و زمانی که زن از وقوع عنقریب ارگاسم آگاه شد ، اقدام به دخول کند .
تحریکات جنسی یا نوازشهای پیش از نزدیکی که به آن معاشقه یا بازیهای جنسی پیش از نزدیکی هم گفته می شود هم برای هر دو طرف لذت بخش است ، و هم موجب می شود دو طرف به ارگاسم برسند .

تعداد دفعات سکس

دفعات نزدیکی در زوجهای مختلف متفاوت است . در اوائل ازدواج ، داشتن سکس روزی 1-2 بار رایج است ولی پس از چند ماه به یکروز در میان تقلیل پیدا می کند . از سن 40- 50 سال به بعد برای اکثریت زوجها به هفته ای دو بار میرسد .
عرض شد که اکثریت 90 % تعداد دفعات نزدیکیشان این مقدار است . ولی دو تا 5% استثنا وجود دارد . یکی مردانی که میل جنسی و توان کم دارند و حدودا ماهی 1-2 بار بیشتر قادر نیستند نزدیکی کنند . 5% استثنای دیگر مردان با توان بالا هستند که روزانه چند بار باید نزدیکی کنند . زوجهایی من مشاهده کرده ام که بالای 50 سال سن داشته اند و روزانه بطور معمول سه بار سکس داشته اند و تحمل این مسئله برای زن معمولی مقداری سخت است .
اینکه چند بار نزدیکی در هفته بهتر است انجام شود ، رقم ثابتی نمیتوان بیان کرد . جواب صحیح این است که تا جائیکه میل جنسی دو طرفه وجود دارد باید مقاربت کرد . دفعات مقاربت یک زوج ممکن است برای زوج پر انرژی دیگر کم باشد و برعکس برای زوج دیگری زیاد باشد .
بعضی افراد به اشتباه گمان می کنند که نزدیکی زیاد موجب کاهش توانائی جنسی می شود و با این تصوّر غلط می کوشند که تعداد دفعات سکس را کم کنند . در چنین مواردی کم کم توانائی نعوظ شوهر کم می شود و در بسیاری موارد انزال زودرس نیز پیدا می کند .

زمان سکس

اکثریت قاطع زوجها در تمام کشورها، نزدیکی پیش از خواب را به سایر اوقات شبانه روز ترجیح می دهند . ولی مقاربت درهر فرصتی که زن وشوهر تمایل به انجام آن داشته باشند طبیعی و لذتبخش است .
سه دلیل موّجه برای مقاربت پیش از خواب ، یکی خواب بودن بچه هاست .دومی احتمال بسیار کمتر ایجاد مزاحمت دیگران (زنگ تلفن و درب زدن ) و سوم تمایل به خواب مطبوع و دلچسب پس از نزدیکی است .
بیشتر مردها نزدیکی در روشنائی را ترجیح می دهند تا صورت و پیکر زن را بهتر ببینند و لذت بیشتری ببرند . ولی کلا هرگاه تمایل به نزدیکی وجود دارد ، در صورتی که شرایط آن فراهم باشد اقدام به آن طبیعی است و این عبارت از بسیاری زن و شوهرها شنیده شده که می گویند « نزدیکی غیرمنتظره و نابهنگام لذتبخش تر از سکس طبق برنامۀ قبلی است »
از نقط نظر دیگری که بنگریم یکی اینست که با معدۀ پر یعنی بلافاصله بعد از خوردن غذا نباید نزدیکی کرد . بهتر است حدود سه ساعت از خوردن غذای سنگین یا دو ساعت از خوردن غذای نیمه سنگین گذشته باشد و مثانل هیچکدامتان هم پر نباشد . دیگر اینکه تمایل دو طرفه هم وجود داشته باشد ، یا حداقل اکراه یک نفر در بین نباشد .

مکان مناسب جهت رابطه جنسی

غالباً نزدیکی در بستر انجام میشود ولی هر کجای دیگر انجام پذیرد بازاشکالی نمی تواند داشته باشد ، چنانکه برخی از وضعیتهای ظاهراً نامعقول (ایستاده، نشسته ) خواه ناخواه زن و مرد را از بستر دور می کند. آشکار است که برای آمیزش مطبوع ، مکان آن باید به حد کافی وسیع باشد و برای زن و مرد محدودیت حرکتی ایجاد نکند.

تحریک جنسی زن پیش از سکس

تحریک جنسی ، قبل از نزدیکی ، برای زنان اهمیت دارد.. این تحریک شامل لمس، نوازش‌های فیزیکی و اظهار علاقه از سوی شوهر است . زنان در برابر این تحریک‌ها حساسیت دارند و ممکن است تحریک روانی ( اظهار عشق و علاقه ) حتی بهتر از تحریک فیزیکی برای آنها موثر باشد. در طول زمان، زنان یاد می‌گیرند که چگونه بهترین روش‌ها برای تحریک خود را شناسایی کنند.

نخستین نزدیکی‌ها ممکن است لذت کمتری را برای زن فراهم کند، اما با تجربه و شناخت شوهر واز بین رفتن شرم بین آنها ، راه‌های کسب تحریک مؤثررا کشف می‌کنند. در گذشته ، زنان چندان از جزئیات جسم و نقاط حساس بدن خود آگاه نبودند، اما امروزه تحقیقات در این زمینه اطلاعات بیشتری ارائه نموده و باعث آگاهی بیشتر نوجوانان و زن و شوهرها شده است .
آموزش آمیزش جنسی

نقاط حساس بدن زنان از نظر لذت معاشقه

امروزه تمام نقاط حساس بدن زن شناخته شده و پاسخ آنها به تحریک جنسی نیز آشکار شده و در این راه ویلیام مسترز سکسولوژیست معروف دانشگاه واشینگتون بسیار زحمت کشیده است .
نقاط حساس بدن زنان شامل کلیتوریس، پستان‌ها، لبها، زبان، دهان، کفلها ، گردن ، نرمک گوش ، کمر، و نقاط دیگر است که با تحریک آنها می‌توان لذت جنسی را افزایش داد.
بوسیدن لبها بخاطر داشتن دو حس لمس و چشائی تحریک پذیری بیشتری دارد .چنانچه زن و مرد به مکیدن زبان یکدیگر مشغول شوند ، نوک زبانها با هم در می آویزند و رویهم می لغزند که بسیار انگیزاننده است ، و گاه آنچنان قدرت انگیزشی و تحریکی بالائی دارد که بدون استفاده از روشهای دیگر زن یا زن و شوهر هر دو به ارگاسم می رسند . یادآور می شوم که رسیدن به این نوع ارگاسم ، استثنائی است .
اکثر زنها پس از تحریک نقاط حساس بدنشان ، احساس نیاز به تحریک کلیتوریس پیدا می کنند ، و دلشان می خواهد شوهر چند دقیقه ای کلیتوریسشان را ماساز دهد تا به مرحلۀ آمادگی برای ارگاسم برسد . در این مرحله کلیتوریس حجیم و برجسته می شود و ترشحات آبکی و لزج از آنها دفع می شود وتنفس تند می شود و آمادۀ دخول توام با ارگاسم می شوند .
مرد دخول را با حرکات رفت وبرگشتی برای هر دو طرف لذتبخش تر می کند وچنانچه احساس کرد که زنش هنوز آمادگی صد در صد برای ارگاسم ندارد ، حرکات رفت و برگشتی را کندتر می کند و به تحریک بیشتر نقاط حساس بدن زنش می پردازد . اگر میزان نعوظ آلت رو به کاهش بود زن باید با ایجاد انقباضات ارادی عضلات مهبل و رانها و نزدیک کردن پاها بیکدیگر ، آلت را محکم در بر گیرد ، تا نعوظ در حال فروکش کردن را احیا کند .
اگرمرد دچار انزال شد ولی زن به ارگاسم نرسید ، لازمست مرد با تحریک دستی کلیتوریس ، او را به ارگاسم برساند .

نقاط ویژۀ حساس بدن بعضی زنها

با توجه به اینکه تمام نقاط بدن زنها کم وبیش تحریک پذیر است ، با تکرار تحریک ، ممکن است محل خاصی از بدن زن ( مثلا پلک چشم یا پوست نقطۀ خاصی از گردن ) بر اثر انعکاس شرطی رفتاری شوهر ، به یکی از نقاط اصلی تحریک بدن زن تبدیل شود ، طوریکه مثلا بوسیدن پلک چشمش او را سریعا بسمت آمادگی برای ارگاسم پیش می برد .
و برعکس در بعضی زنها کلیتوریس ، که حساسترین نقطۀ تحریکی در اکثر زنان است نه تنها حساس نیست بلکه لمس و ماساژ آن ناخوشایند و ملال آور است .
همچنین ، تنظیم صدای تنفس، ناله‌ها وسایر صداها مثل آه ، اوه و ... نیز در این فرآیند مؤثر هستند . برخی خانمها درتمام مدتی که آلت حرکات رفت و برگشتی انجام می دهد ، چشمشان را می بندند و صدائی هم در نمی آورند . عده ای نیز در چنین مواقع صداهائی شبیه آه و ناله از خود در می آورند . شنیدن اینگونه صداها و ناله ها برای بعضی مردان تحریک کننده است . در چنین لحظاتی مرد نباید با صحبت کردن تمرکز سکسی زن را بهم زند .

فواید رابطه جنسی
رابطۀ جنسی موجب ایجاد احساس آرامش و امنیت برای زن می گردد ، بعلاوه زن احساس می کند که حامی و پشتیبان دارد . حس ارزشمند بودن و توانمندی از دیگر احساساتیست که به زن دست می دهد .بعلاوه آمیزش جنسی موجب ارتقائ سطح صمیمیت بین زن و شوهر هم می شود .
لازمست تذکر داده شود که این احساسات خوشایند و مفید هنگامی بیشتر بروز می نماید که زن و شوهر حداقل روزی یکبار با در آغوش گرفتن یکدیگر همدیگر را ناز ونوازش کنند تا ضمن اینکه از هم آغوشی لذّت می برند ، ارتباط عاطفی آنها عمیق تر شود . بنابرین یادآوری می گردد که دراغوش گرفتن و بوسیدن و ناز ونوازش یگدیگرنباید فقط قبل از سکس باشد .
با نگرشی عمیق تر و از جنبۀ پزشکی که به سکس بنگریم ، یادآور می شویم که هنگام سکس و بعد از آن هورمونهای شادی آور( اوکسی توسین ) و نشاط بخش در مغز ترشح می شود که با عث می گردد شخص خوش برخورد و بانشاط شود و روحیه ی ابراز کمک و محبت به بچه ها و همسر و دیگران افزایش می یابد . اگر سکس همراه با ارگاسم زن باشد میزان شادابی و نشاطی که در او ایجاد می شود بیشتر از زمانی است که سکس بدون ارگاسم باشد .
از دیگر فوائد ترشح این هورمونها این است که سیستم ایمنی بدن را در مقابل انواع بیماریها ( عفونی ، تنفسی ، سرطان و قلبی عروقی و... ) مقاومتر می کند ، و موجب بهبود عملکرد دستگاه گردش خون می شود . از بروز افسردگی هم جلوگیری می کند .

تخیل در هنگام رابطه جنسی

معمولا اکثر تخیلات جنسی ساده و بی پیرایه اند و نیازی به تفسیر ندارند . مثلا مرد ، زن بسیار زیبایی را در طول روزمی بیند و شب ، هنگام نزدیکی با همسرش ، در حالیکه چشمانش رابسته ، چهره و پیکر آن زن را تجسّم می کند که در بغل دارد .
عشّاق معمولا با هر زنی مقاربت کنند ، معشوق خود را در بغل مجسّم می کنند .و گاهی اینکار را مظهر وفاداری به معشوق خود می پندارند .
با تخیّل و تجسّم ، شخص از همسر واقعیش دورمی شود ، و می توان اینطور برداشت کرد که نوعی خودارضائی می کند . زیرا که در این هم آغوشی ارتباط بین خود شخص و احساسات درونی وتخیلات او برقرار شده است .
در زمینه تخیلات جنسی، زنان بیشتر به تخیل روی می‌آورند، که این امر نشات می‌گیرد از محدودیت‌ها و ترس‌هایی که از کودکی به آنها القا شده است. این تخیلات نشان‌دهندهٔ کشمکش‌های درونی فرد می‌باشند.
بنابرین بهتر است که آدمی از درون خود بیرون آید ( تخیّل جنسی نداشته باشد ) و از آنچه موجود است لذّت ببرد .

سکس در دوران پریود چگونه است؟

در شرایط نرمال ( زن و شوهر هر شب پیش هم هستند وهر دو دارای میل و توانائی جنسی نرمال هستند ) اکثریت غریب به اتفاق زوجها در دوران قاعدگی نزدیکی نمی کنند و این رفتار جنسی طبیعی و صحیح است .
ولی اگر بمدت بیش از یک هفته از همدیگر دور بوده اند و اکنون که بهم رسیده اند خانم پریود است ولی شرایط مقاربت فراهم است ، با خیال راحت می توانید نزدیکی کنید ، و لازمست بدانید که نزدیکی در این دورن نه باعث عفونت می شود و نه گناه دارد و نه بیماری منتقل می کند . فقط بهتر است که زن قبل از مقاربت ، اندام آمیزشی خود را تمیز کند و حتی المقدور برای تمیزی بهتر، دوش واژینال هم بگیرد .
مورد استثنائی دیگر هایپرسکسوال بودن ( توانائی جنسی بالای مرد ) شوهر است ، اینگونه مردها طاقتِ خودداری از نزدیکی بمدت چند روز را ندارند و هر طور شده باید روزانه 1-3 بار یا لااقل یکروز درمیان خود را تخلیه کنند . در چنین مواردی زن باید همیشه آمادگی پاسخ به حوائج جنسی شوهر را داشته باشد ، وچنانچه به اشتباه از قبول نزدیکی خودداری کند ، باید منتظر باشد که شوهر جای دیگر ( از جمله همسر دوم ) خود را ارضاء کند .
مرد باید توجه داشته باشد که پس از اتمام مقاربت چنانچه پوست آلتش خونی شده بود هیچ مشکلی از نظر بهداشتی وجود ندارد و شتشو با آب کفایت می کند .

چنانکه گفته ایم رضایت جنسی بهترین خواب آورهاست . زن ومرد پس از نزدیکی باید احساس آرامش کنند و بتوانند بخواب روند .سستی و رخوتی که پس از نزدیکی پیدا میشود ، خود در به خواب رفتن زن و مرد مؤثر است . اما در بسیاری از موارد، زن ها پس از نزدیکی يك حالت نیاز به محبت و توجه پیدا میکنند و گهگاه حرّاف و با نشاط میشوند و مایلند تا مدتی با مرد درد دل کنند .
مرد که قاعدتاً چنین تمایلی ندارد غالباً به پهلوی دیگر میغلطد و به خواب میرود . این واکنش مرد معمولا زن را کمی سرخورده می کند . ولی پس از مدتی زن به این خوی شوهر عادت می کند و زن نیزیا می خوابد یا به وسیله ای خود را سر گرم می کند .
اگر نزدیکی به رضایت کامل جنسی خاتمه یافته باشد ، در روز پس از آن نیز شخص احساس نشاط و توانایی می کند و تمایل به کار و فعالیت دارد . ولی اگر زن یا شوهرعدم رضایت جنسی داشته باشد تحريك پذير ، بیخواب ، بدخلق و حالت اضطراب ویژه ای پیدا می کند و قدرت عملی شخص نیز در روز بعد کاهش می یابد.

در اینجا اشاره میشود که رسیدن به اوج لذت جنسی، برای زن رضایت جنسی کامل بهمراه می آورد . لیکن زن کمتر به اوج لذت جنسی دست می یابد و معمولا رضایت مختصری پیدا میکند که حاصل لذتی است که بطور کلی از عمل نزدیکی می برد و گاه بسیاری از خانمها اصلا از وجود پدیده ای بنام << اوج لذت جنسی یا ارگاسم >> خبردار نیستند و وقتی یکبار در مورد آن سخنی می شنوند در صدد دست یافتن به آن بر می آیند و اگر موفق شدند آنرا برای دوستانشان نیز تعریف میکنند که آتش گرفتم، سوختم ، آب شدم، در گرداب لذت بلعیده شدم و چنین و چنان .

شك نيست که برای حصول اطمینان از عدم گرفتاری به بیماریهای عفونی و مقاربتی و نیز به خاطر از بین بردن آلودگیهای اندامهای آمیزشی، شستشو و تمیز کردن ناحیه ی تناسلی قبل و بعد ازسکس لازم است. در صورتی که بین چینهای پوستی اندام تناسلی رسوب چربی و چرك و كثافت گرد آمده باشد و یا مانده های خون قاعدگی و ترشحات مهبل و ادرار مانده باشد ، بوی زننده و نامطبوعی در ناحیه ی تناسلی ایجاد میشود که باید حتماً پیش از نزدیکی این بو را با آب و صابون معطر مرتفع کرد .
زن بویژه باید در پاکیزگی چین ها و شیارهای بین لبهای كوچك وكليتوريس بكوشد. غالباً هنگاميكه زن تحريك ميشود از اندام آمیزشی او، و گاه از تمام بدنش بوى مشك مانندی پراکنده میشود که نه تنها مزاحم نیست بلکه انگیزنده است، ولی قدرت تحریکی آن برای تمام مردان یکسان نیست . این بو باشستشوی بدن کاملا از بین نمیرود وگاه چند ساعت يا يك روز پس از مقاربت احساس می شود .
بندرت لازم میشود که زن سالم ، پیش از نزدیکی ، به شستشوی مهبلی ( واژینال ) نیاز داشته باشد . اینکار تنها برای کسانی که ترشح واژینال زیاد دارند لازم است. خودِ شستشوی مهبلی مکرر ، میکروبهای بی ضرر مهبل را از بین می برد و اسیدیته ی ترشحات آنراتغییرمی دهد ومحیط مهبل مساعد رشد باکتریها و قارچهای بیماری زا می شود .

عوارض جسمی و روحی که ممکن است در رابطه جنسی ایجاد شود

عوارض نزدیکی به سه دسته‌ ی عوارض عفونی، عوارض جسمی ( صدمات اندامهای آمیزشی )، و عوارض روانی تقسیم می‌شوند.

1- عوارض عفونی

شامل بیماری‌هایی مانند ایدز، سوزاک، زگیل تناسلی و ... هستند. پیدایش عوارض در مواردیکه زن و شوهر با شخص دیگری تماس جنسی ندارند بسیار نادر است ، ولی چنانچه یکی از آنها با شخص دیگری نیز ارتباط جنسی برقرار کرد، احتمال ابتلا به بیماری مقاربتی وجود دارد . این بیماری‌ها می‌تواند علائم خاص خود را در نواحی تناسلی ایجاد کند. برای جلوگیری از پیدایش آنها ، رعایت نکات بهداشتی و استفاده از روکش‌های محافظتی ( کاندوم ) مهم است. همچنین، در صورت بروز علائم غیرطبیعی، مراجعه به پزشک توصیه می‌شود.

2- عوارض جسمی اندامهای آمیزشی

نزدیکی با بی‌توجهی و بدون آمادگی می‌تواند خطر آسیب‌ها و ضایعات مختلف را افزایش می دهد .

مثلا اگر درحالیکه آلت ، نعوظ کامل دارد ، زن خود را از سمت باسن روی آلت پرت کند ممکن است آلت بشکند ، که در اینصورت بعلت خونریزی، پوست آلت کبود و قطور می شود و با مراجعه به پزشک متخصص ، باید با جراحی ترمیم شود . برای کسب اطلاع بیشتر در مورد شکستگی آلت ، می توانید مطلب « شکستگی آلت » را مطالعه کنید .

ضرورت توجه به تناسب اندام‌های آمیزشی زن و مرد در مورد ازدواج مهم است ، مثلا اگر مردی بالغ با دختری که کمتر از 15 سال دارد ازدواج کند و سعی کند که در همان جلسۀ اول ( شب زفاف ) ازالۀ بکارت کند ، احتمال ایجاد آسیب عضوی و عوارض روانی زیاد است ، ولی اگر نزدیکی با ملایمت و باحوصله در شبهای بعد باشد می‌تواند از خدشه وآسیب ناحیه تناسلی جلوگیری کند .
بکرات دیده شده که مقاربت شب زفاف منجر به پارگی شدید دیوارۀ واژن و خونریزی شدید شده است و نیاز به ترمیم جراحی پیدا شده است . این موارد بیشتر در نوعروسانی دیده شده که از نظر شرعی بالغ شده اند ، ولی ازنظر پزشکی و اجتماعی هنوزبالغ نشده اند .شرط داشتن بلوغ قابل قبول ، رسیدن به رشد جسمی کافی ، توام با پریود ماهانه می باشد .
پارگیها اکثرآ محدود به پارگی مخاط واژن میباشد ولی گاهی بطور استثنائی دیوارۀ واژن بطور کامل پاره می شود و بقول معروف پس و پیش یکی می شود ، یعنی اسفنگتر مقعد هم پاره می شود و بی اختیاری مدفوع و معضلات مربوطه حادث می گردد . این نوع عارضه نیز اغلب در دختران نابالغ رخ می دهد .
نزدیکی اگر بدون خشونت و با رضایت وآمادگی زن انجام شود ، اسیبی به زن نمی رسد ، زیرا واژن بافتی قابل ارتجاع و قابل اتساع دارد و می تواند آلت بزرگتر از خودش را جا دهد ولی بزرگتر بودن آلت هم حدّی دارد ، و اگر قطر آلت بیش از دو برابر واژن باشد پارگی ایجاد می شود .

3- عوارض روانی نزدیکی

اگر زنی بزور مورد تعرض جنسی قرار گیرد ، خصوصا اگر اینکار در حضور یکی از بستگان انجام شده باشد ، دچار روان پریشی می شود و ممکن است فکر خودکشی هم بسرش زند . در این موارد وظیفۀ اطرافیان است که از او حمایت روحی روانی لازم را بکنند تا بتواند زودتر به زندگی عادی برگردد .
زنی ممکن است اطلاع پیدا کند که مثلا ماه قبل شوهرش با فاحشه ای نزدیکی کرده ، و علاوه بر بهم ریختگیهای روحی روانی قابل پیش بینی ، بطور وسواس گونه این فکر بیش از حد آزارش دهد که چون فاحشه بوده حتما بیماری مقاربتی داشته و شوهر نیز مبتلا شده و آنرا به او انتقال داده است . راهکار این مورد اینست که به پزشک مراجعه و با انجام اقدامات لازم اطمینان پیدا کند که بیماری ندارد یا اگر دارد درمان شود .

رابطه جنسی در بارداری چگونه است؟

میل جنسی در دوران بارداری تفاوتی با قبل نمی کند . در هنگام معاشقه ممکن است با تحریک پستانها ، در رحم انقباضاتی ایجاد شود که بی خطراست و موجب سقط یا زایمان زود رس نمی شود .
عقیدۀ اکثر پزشکان این است که چنانچه زن مشکلی نداشته باشد با خیال راحت تا 8 ماهگی می توان نزدیکی کرد . ولی اگر زن سابقۀ سقط مکرر یا علائم تهدید به سقط یا خونریزی ولو مختصر دارد در دو ماه اول بهتر است نزدیکی نشود .
وضعیتی که برای مقاربت انتخاب می کنید باید روشی باشد که به شکم فشار مستقیم وارد نشود . وضعیت لبه تختی برای اینکار مناسب است . زن به پشت طوری روی تخت می خوابد که لگن او کاملا لب تخت قرار گیرد ، مرد روی دو زانوی خود در پائین تخت طوری می ایستد که آلتش هم تراز با واژن قرارگیرد . سپس مرد رانهای زن را در بغل می گیرد و دخول انجام می دهد . به این ترتیب حرکات رفت و برگشتی را آرام انجام می دهد وکنترل میزان دخول نیز آسان است .چند روش دیگر هم مناسب است که می توانید آنها را در هشت پوزیشن متنوع آمیزش جنسی مطالعه کنید .

نظر به اینکه مطلب طولانی و شاید خسته کننده شد ،هشت پوزیشن متنوع آمیزش جنسی را باشکل و ازالۀ بکارت ( شب زفاف ) را بعنوان دو مطلب جداگانه نوشتم

دکتر عنایت الله ایزدی در اصفهان متخصص اورولوژی ، تشخیص و درمان ناباروری مردان اعمالی نظیر بارداری با اسپرم اهدایی ، IUI ، فریز اسپرم را با درصد موفقیت بالا و تجربه چندین سال رضایت مندی بیمارانشان انجام می دهند .


آدرس : اصفهان ، خ شمس آبادی ، روبروی بیمارستان سینا ، اول کوچه 32
تلفن : 32363136 (031) - 09131000345درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام مستعار یا واقعی :
تلفن :
ایمیل (اختیاری) :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به درمان ناباروری و اسپرم اهدایی را در بخش مقالات بخوانید

سندروم کلاین فلتر مردانی با کروموزوم ایکس اضافهسندروم کلاین فلتر مردانی با کروموزوم ایکس اضافه

سندرم کلاین فلتر یکی از شایع‌ ترین اختلال کروموزومی و ژنتیکی در مردان می باشد که منجر به صفر شدن اسپرم‌ ها می‌ گردد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

آیا استرس و اضطراب باعث ناباروری مردان می شودآیا استرس و اضطراب باعث ناباروری مردان می شود

تاثیر استرس بر فرآیند باروری در مردان ، رقابت هورمون کورتیزول با هورمون های تستسترون ، استروژن ، و پروژسترون همان هورمون اصلی تولید مثل مرد می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

آیا شیمی درمانی و سرطان باعث ناباروری مردان میشودآیا شیمی درمانی و سرطان باعث ناباروری مردان میشود

سرطان با ناباروری مردان ، ارتباط مستقیم دارد ، و با عملکرد دستگاه تناسلی و مواردی که در این مقاله به آن اشاره شده است بستگی دارد . ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19